Як проходитиме зовнішнє незалежне оцінювання 2022 року

Зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) – це тестування з різних навчальних предметів, яке мають пройти випускники закладів середньої освіти.

ЗНО проводять для того, щоб визначити рівень досягнень випускника за час навчання в школі та забезпечити рівний доступ усіх випускників до вищої освіти.

Таким чином, результати зовнішнього оцінювання можуть бути використані для двох цілей:

  • як результати випускних іспитів у школі (державної підсумкової атестації, ДПА) – оцінки за шкалою від 1 до 12;
  • як результати вступних іспитів у заклади вищої освіти – бали за шкалою від 100 до 200.

Зовнішнє оцінювання проводитьУкраїнський центр оцінювання якості освітита його підрозділи –регіональні центри оцінювання якості освіти. ЗНО проходить у спеціально створених пунктах тестування.


Які предмети потрібно складати на ЗНО

Відповідно донаказу Міносвіти, кожен зареєстрований учасник має право безкоштовно пройти зовнішнє незалежне оцінювання щонайбільше з п’яти предметів.

Учасник також має змогу скласти тести з більшої кількості предметів за кошти фізичних і юридичних осіб.

Тестування відбувається з таких предметів:

  • українська мова;
  • українська мова і література;
  • математика (завдання рівня стандарту);
  • математика;
  • історія України;
  • англійська мова;
  • іспанська мова;
  • німецька мова;
  • французька мова;
  • біологія;
  • географія;
  • фізика;
  • хімія.

Випускники 2022 року мають обов’язково скласти тести (тобто пройти ДПА) з таких предметів:

  • українська мова;
  • математика;
  • історія України або іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька) – за вибором випускника;
  • четвертий предмет за вибором випускника (історія України, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).

Для вступу до закладів вищої освіти і випускники 2022 року, і випускники минулих років мають пройти зовнішнє оцінювання з тих предметів, які потрібні для вступу до конкретного вишу (наприклад, українська мова, математика, фізика тощо).


Які результати потрібні для ДПА, а які – для вступу до вишу

Важливо пам’ятати, що тести з деяких предметів різняться залежно від того, чи складається цей предмет як ДПА, чи як вступний іспит у виш.

Так, існують окремі тести зукраїнської мовита зукраїнської мови і літератури. Як ДПА зараховують тільки результат виконання завдань з української мови. Для вступу можуть знадобитися або результати з української мови, або з української мови і літератури. Це залежить від спеціальності, на яку має намір вступати учасник.

Окрім того, у переліку предметів ЗНО єматематикаі математика (завдання рівня стандарту). Як результат ДПА з математики зараховують результат виконання завдань рівня стандарту (якщо випускник вивчав у школі математику на рівні стандарту) або всіх завдань тесту (якщо випускник вивчав математику на профільному рівні). Для вступу до закладів вищої освіти потрібні результати виконання всіх завдань тесту з математики.

Для державної підсумкової атестації зісторії Українивраховують результат виконання завдань частини «Період XX – початок XXI століття». Для вступу до закладу вищої освіти потрібні результати виконання всіх завдань тесту.

Як результат ДПА з іноземної мови (англійської,іспанської,німецькоїабофранцузької) буде зараховано результат виконання завдань рівня стандарту (якщо випускник вивчав цю іноземну мову на рівні стандарту) або всіх завдань тесту (якщо випускник вивчав цю іноземну мову на профільному рівні). Для вступу до закладів вищої освіти потрібні результати виконання всіх завдань тесту з іноземної мови.

Кiлькiсть переглядiв: 110

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

2019 - 2020 навчальний рік

Лист МОН України від 22.07.2019 № 1/9-471 "Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу"

Лист МОН України від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р."

Лист МОН України від 15.07.2019 № 4/1100-19 щодо запровадження нових форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Лист МОН України від 02.07.2019 № 1/9-419 "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної оствіи у 2019/2020 н.р."

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році

Лист МОН України від 01.07.2019 № 1/11-5966 "Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році"

Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 "Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році"

Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409 "Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019-2020 н.р."

Дата останньої зміни 16 Вересня 2022

Цей сайт безкоштовний!