Статут учнівського самоврядування Олексіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів в складі Олексіївського НВК

РОЗДІЛ І. Загальні положення

1.1. Учнівське самоврядування – добровільна дитяча демократична позапартійна організація сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості шкільного колективу, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, що є невід’ємною частиною системи управління школою. . Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та змістовній роботі закладу освіти, залучає їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття громадянина спочатку у класі, а потім у школі, громаді державі. Учнівське самоврядування – це не наглядова структура, а спосіб організації життя колективу.

1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальноосвітній навчальний заклад», Статутом Олексіївського НВК(ЗОШ І-ІІІ ст._ДНЗ),іншими нормативно-правовими документами, що діють в закладі освіти, та цим Статутом.

1.3. Учнівське самоврядування організовується з учнів школи. Учні 2–11 класів об’єднуються у дитячу організацію Шкільна Варта.

1.4. Учнівське самоврядування класу – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування школи.

1.5. Координують роботу учнівського самоврядування завуч з виховної роботи, педагог-організатор, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.

1.6. Мовою Шкільної Варти є українська мова.

1.7. Символами Шкільної Варти є символи учбового закладу: гімн, прапор, герб які будуть затверджені радою школи після створення організації..

РОЗДІЛ ІІ. Мета і завдання

2.1. Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

2.2. Головною метою є:

захист прав та інтересів учнів;

інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;

розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі;

активізація участі кожного учня школи в житті колективу

2.3. Завдання:

виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;

формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;

привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;

розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригіналь¬ності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;

затвердження здорового способу життя;

формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;

об’єднання учнів закладу для добрих, корисних, цікавих справ;

пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.

РОЗДІЛ ІІІ. Структура учнівського самоврядування

Шкільна Варта.

3.1.Вищим органом управління Шкільної варти є загальні збори учнів 5-11 класів.

3.2. Рішення на загальних зборах приймається шляхом голосування. Збори є правомочними при присутності не менше 50 % учнів відповідного віку. Рішення вважається прийнятим при наявності 50 % + 1 голос «ЗА» від кількості присутніх.

3.3. Головою зборів є голова учнівської Ради.

3.4.Для поточного керування Шкільної Вартою в закладі створюється Учнівська рада.

3.5.Склад учнівської ради – 15 чоловік.

3.6.До складу учнівської Ради входять Голова учнівської ради, старости 7 -11 класів,міністр освіти, міністр учнівської етики, міністр культури та відпочинку, міністр спорту та туризму, міністр здоров’я та гігієни,міністр в справах волонтерства, міністр ЗМІ, учнівський омбуцмен.

3.7. Міністри та учнівський омбуцмен за пропозицією голови учнівської ради призначаються загальними зборами учнів 5 -11 класів.

3.8. Для кращої координації роботи учнівська рада Шкільної Впарти оділяється на сім Міністерств:

Міністерство освіти;

Міністерство учнівської етики;

Міністерство культури та відпочинку;

Міністерство ЗМІ;

Міністерство туризму та спорту;

Міністерство здоров’я та гігієни.

Міністерство в справах волонтерства

3.9. Мета та зміст роботи Міністерства освіти:

Міністерство сприяє підвищенню інтересу учнів до знань, самоосвіти;

контролює рівень навчальних досягнень учнів, організовує взаємодопомогу;

залучає учнів до роботи у предметних гуртках;

підтримує тісний зв’язок зі шкільною бібліотекою, допомагає у збереженні та оновленні бібліотечного фонду;

допомагає у проведенні та організації інтелектуальних ігор;

займається організацією участі учнів в предметних тижнях, олімпіадах, МАН, наукових конференціях;

3.10. Мета та зміст роботи Міністерства учнівської етики:

Міністерство допомагає в адміністрації та педагогічному колективу школи у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки учнів на перервах, у їдальні, під час спортивних та культурно-масових заходів;

здійснює контроль за відвідуванням уроків учнями школи, спізненням на уроки, зовнішнім виглядом учнів (охайність зачіски, наявність шкільної форми);

складає графік чергувань класів по школі, виставляє оцінку черговому класу;

здійснює передачу чергування від класу до класу;

у разі потреби на засіданні Міністерства розглядаються питання дисципліни окремих учнів (за поданням класних зборів);

3.11. Мета та зміст роботи Міністерства культури та відпочинку:

Міністерство культури та відпочинку допомагає в організації цікавого і змістовного дозвілля; сприяє розвитку творчих здібностей, розширеного кола інтересів та ініціативи учнів;

налагоджує роботу груп за інтересами;

відповідає за організацію та проведення рухливих ігор на перервах з учнями початкових класів;

пропагує серед учнів досягнення української національної та світової культури;

залучає дітей до підготовки та проведення розважальних програм і заходів;

залучає учнів до проектів відповідного напрямку.

3.12. Мета та зміст роботи Міністерства ЗМІ:

вивчення громадської думки учнів про шкільне життя;

висвітлення життя школи на сторінках шкільної газети “Шкільний вісник”, сайті школи;

випуск газет, присвячених знаменним і пам’ятним подіям держави, школи, датам народного календаря;

Відповідає за фомування позитивного іміджу закладу та Шкільної Варти.

3.13. Мета та зміст роботи Міністерства туризму та спорту:

підвищення рівня загальної фізичної підготовки школярів;

пропагування здорового способу життя;

організація та проведення змагань, спартакіад, “Веселих стартів”, турнірів, туристичних походів;

залучення учнів до занять в гуртках та секціях.

3.14. Мета та зміст роботи Міністерства здоров’я та гігієни:

перевірка санітарного стану класних кімнат;

організація та проведення суботників;

озеленення шкільного приміщення, догляд за рослинами;

проведення роботи в напрямку збереження екології;

пропаганда здорового способу життя, проведення профілактичних заходів поширення захворювань;

3.15. Мета та зміст роботи Міністерство в справах волонтерства

організація волонтерських акцій;

допомога дітям з особливими потребами;

допомога жителям села з особливими потребами;

допомога дітям з сімей внутрішніх переселенців;

висвітлення власних акцій в ЗМІ.

Розділ IV.Учнівський омбуцмен.

Для захисту законних прав учнів в склад учнівської ради вводиться посада учнівського омбуцмена. Кандидатура Учнівського омбуцмена вноситься Головою учнівської ради та затверджується загальними зборами учнів 5 – 11 класів.

4.1. мета та зміст роботи учнівського омбуцмена

може представляти інтереси дитини в конфліктних ситуаціях, бути присутнім при вирішенні конфлікту.;

запобігає шкільному булінгу;

при застосуванні стягнення що до учня, може брати його на поруки;

РОЗДІЛ V. Позбавлення членства в учнівські Раді

5.1. Позбавлення членства загальношкільного самоврядування відбувається у випадку:

несистематичного і недобросовістного виконання покладених на учня обов’язків;

грубе або систематичне порушення Правил для учасників освітнього процесу, ігнорування зауважень;

переходу до іншого навчального закладу.

5.2. Після припинення повноважень члена загальношкільного самоврядування учні відповідного класу повинні обрати нового представника не пізніше одного місяця з часу виключення.

РОЗДІЛ VI. Голова учнівської ради Шкільної варти

6.1. Голова є гарантом дотримання прав і свобод школярів.

6.2. Голова учнівської ради:

забезпечує розвиток учнівського самоврядування;

доповідає про свою роботу загальним зборам учнів 5–11 класів, що збираються раз на семестр;

представляє школу у міжшкільних відносинах;

подає кандидатуру міністрів учнівської ради;

підписує або накладає вето на рішення, прийняті Учнівською радою;

співпрацює з адміністрацією та батьківським комітетом школи;

є членом ради НВК;

є співдоповідачем при щорічному звіті директора перед громадськістю;

бере участь в розробці плану роботи школи на наступний рік;

відповідає за оцінку роботи вчителя учнями під час атестаційного періоду;

подає клопотання про нагородження учнів за результатами їх діяльності.

6.3. Вибори Голови

6.3.1.вибори голови учнівської ради відбуваються 1 раз у рік в травні . Конкретну дату визначає учнівська рада.

6.3.2. вибори голови учнівської ради відбуваються на основі загального, рівного , прямого, таємного, вільного волевиявлення учнів 6 -10 класу поточного навчального року та педагогів закладу;

6.3.3.переможець в виборах голови учнівської ради визначається за відносною більшістю голосів

6.3.4. голова учнівської ради не може бути на даній посаді більше 2 термінів підряд;

6.3.5.головою учнівської ради може бути учень 8 -10 класу поточного навчального року.

6.3.6.висунення кандидатів на посаду голови учнівського самоврядування проходить або шляхом само висування або кандидатури подаються класними колективами 8 -10 класів. Кожен з цих класів може запропонувати не більше 2 кандидатур. Особиста згода кандидата від класу на участь в виборах обов’язкова.

6.3.7.кандидатури повинні бути подані за 30 днів до виборів.

6.3.8. вибори проводить виборча комісія в складі 6 осіб, по 2 члена комісії від 8 -10 класа;

6.3.9.кандидат на посаду голови учнівської ради не може бути членом комісії;

6.3.10.Виборча комісія обирає голову комісії, приймає рішення шляхом голосування, при рівності голосів вирішальне значення має голос голови комісії;

6.3.11.кандидати на посаду голови учнівського самоврядування можуть проводити агітацію, зустрічі, використовувати шкільні ЗМІ;

6.3.12.використання в агітації образ , наклепів та агітація в день виборі заборонено;

6.3.13.за порушення п.6.3.12 виборча комісія може зняти кандидатуру порушника з виборів.

6.4. Голова учнівської ради не має права передавати свої повноваження іншим особам.

6.5. У разі відсутності Голови учнівської ради його обов’язки виконує міністр освіти.

6.6. Голова учнівської ради виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного голови.

6.7. Голова учнівської ради може бути усунений учнівською радою Шкільної Варти в порядку імпічменту у разі:

порушення ним чинного законодавства учнівського самоврядування;

недобросовісного виконання своїх обов’язків.

РОЗДІЛ VII. Принципи, права і обов’язки учнів

7.1. Принципи:

поважати бажання і обговорювати позицію, думку;

визнавати право кожного на помилку, надавати можливість її виправити;

прагнути до найвищих результатів у навчанні і творчості;

повсякчасно піклуватися про добре ім’я свого навчального закладу.

7.2. Права:

висловлювати власну думку про життя школи і методи навчально-виховної роботи;

брати участь в управлінні навчально-виховною роботою;

представляти заклад освіти на оглядах, конкурсах та інших заходах;

обирати органи самоврядування та бути обраними до них;

на повагу гідності в справах особистих, сімейних і товариських;

на захист своїх прав, що не може бути приводом до негативного ставлення з боку старших або товаришів;

отримання в разі необхідності опіки і допомоги з боку дирекції.

7.3. Обов’язки:

дорожити честю закладу освіти, примножувати його традиції;

сумлінно вчитися, створювати доброзичливу і товариську атмосферу в школі, виявляти повагу до дорослих і товаришів, не принижувати гідності людини;

дотримуватися вимог і правил протипожежної та санітарної допомоги, безпеки;

брати активну участь в громадському житті школи, класу;

слідкувати за своїм здоров’ям, безпекою власного життя і життя своїх товаришів. ПАЛІННЯ, ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ ТА НАРКОТИКІВ НЕ СУМІСНІ ЗІ ЗВАННЯМ “УЧЕНЬ”;

дбайливо і охайно ставитися до майна школи.

Порушення норм поведінки викликають громадський осуд та дисциплінарні стягнення!

РОЗДІЛ VIII Заохочення і стягнення

8.1. У разі потреби можуть бути використані такі форми стягнень:

усне чи письмове зауваження;

висвітлення у шкільній пресі, попередження на лінійці;

повідомлення батьків в усній чи письмовій формі.

8.2. Заохочення мають такі форми:

подяка на лінійці;

подяка у письмовій формі у щоденнику учня;

нагородження грамотою, цінними подарунками;

висвітлення у шкільній пресі.

8.3. Учнівська рада має право подавати на затвердження радою НВК пропозиції що до визначення переможців в конкурсі «Клас року».

8.4.Учнівська рада має право подавати на затвердження радою НВК кандидатури претендентів на нагородження в конкурсі «Учень року».

Кiлькiсть переглядiв: 627

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Фотогалерея

2019 - 2020 навчальний рік

Лист МОН України від 22.07.2019 № 1/9-471 "Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу"

Лист МОН України від 18.07.2019 № 1/9-462 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р."

Лист МОН України від 15.07.2019 № 4/1100-19 щодо запровадження нових форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників

Лист МОН України від 02.07.2019 № 1/9-419 "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної оствіи у 2019/2020 н.р."

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році

Лист МОН України від 01.07.2019 № 1/11-5966 "Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році"

Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 "Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році"

Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409 "Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти у 2019-2020 н.р."

Дата останньої зміни 16 Вересня 2022

Цей сайт безкоштовний!